Poszukujecie inspiracji dla planowania produktów, usług i kampanii marketingowych, działań CSR / ESG, lub kierunków nowego biznesu (trend-based business development)? Na dodatek zweryfikowanych rzetelnymi, wieloletnimi badaniami? Oto Trendmapping 2024.
Raport składa się 10 wyselekcjonowanych, aktualnych trendów konsumenckich, które wpływają na zachowania zakupowe Polaków i będą kształtować ich wybory w 2024 roku oraz nadchodzących latach.
Trendy pomagają zrozumieć potrzeby i motywacje zakupowe. Dzięki trwałości umożliwiają tworzenie prognoz i kilkuletnich strategii w różnych obszarach działalności biznesowej: od produktu, przez komunikację, po ESG.
Siłą opracowania jest połączenie kilku nowatorskich instrumentów, które umożliwiają pełniejszą interpretację danych uzyskiwanych z wieloletnich, jednoźródłowych badań rynku i opinii – Target Group Index, oferowanych przez Kantar Polska. Dzięki analizie kulturoznawczej, klasyfikacji potrzeb wg M. Rosenberga oraz graficznej metodzie wizualizacji danych, specjalności Adres:Media, uzyskaliśmy wielowymiarowość i głębokie zrozumienie procesów, które rządzą zachowaniami zakupowymi.
Trendy udaje się wyodrębnić na podstawie długotrwałej obserwacji zjawisk konsumenckich, społecznych i kategorii kulturoznawczych, takich jak życie codzienne, zwyczaje i strategie zakupowe, świętowanie, duma, wstyd, obawy, zbieranie się razem, rozwój, wartości, aspiracje, potrzeby, opinie, postawy czy style życia.