-
1
Badanie realizowane jest na drodze standaryzowanego wywiadu indywidualnego wspomaganego komputerowo, prowadzonego przez ankieterów z użyciem komputerów przenośnych (metoda CAPI). Wykorzystywane jest do tego celu specjalistyczne oprogramowanie zapewniający rotację i prezentację winiet, według zasad opracowanych przez PBC.
-
2
ZaproponujemDane z badania CAPI są następnie integrowane ze zbiorem danych z – realizowanego odrębnie prze z PBC – pomiaru CAWI (wywiady on-line) i ważone poststratyfikacyjnie.y optymalny dobór metod i technik (zarówno ze standardowego portfolio jak i rozwiązań szytych na miarę), czyli wytyczymy trasę.
-
3
Pomiar metodami CAPI i CAWI prowadzony jest w sposób ciągły, we wszystkie dni tygodnia przez cały rok z wyjątkiem nielicznych świąt.
-
4
Łączna roczna zrealizowana próba wynosi aż 23 tys. respondentów wieku 15-75 lat.
Tak prowadzone badanie czytelnictwa to w rzeczywistości pomiar czytelnictwa poszczególnych wydań, na podstawie którego obliczane jest prawdopodobieństwo kontaktu czytelnika z przeciętnym wydaniem pisma.
Dane uzyskane z badania poddawane są przez PBC ściśle określonym metodom modelowania, w wyniku czego do dyspozycji użytkowników przekazywane są wskaźniki mediaplannerskie (OTS) oraz zasięgowe, jak Czytelnictwo Przeciętnego Wydania (AIR). Odbiorcami badania są zarówno domy mediowe, jak i reklamodawcy indywidualni.
Modelowanie wskaźników czytelnictwa i wskaźników mediaplanu odbywa się z wykorzystaniem metod statystycznych jednolitych dla wszystkich tytułów.
Więcej o metodologii badania PBC i technikach modelowania na stronach PBC.