Facebook
LinkedIn
Facebook
LinkedIn
Adres Media

Ponad 18 milionów Polaków codziennie słucha radia

Radioodbiornik FM jest powszechnym urządzeniem, które pozwala na odbiór radia w każdym miejscu – w domu, w samochodzie, w biurze, w garażu, na działce… Jest niezmiennie od lat najpopularniejszym źródłem słuchania radia. W pierwszym półroczu 2024 roku ponad 17 milionów Polaków deklarowało słuchanie radia przez odbiornik FM (Radio Track, Radio Total, zasięg w kwadransach, 15-75 lat, styczeń – czerwiec 2024).

Dla porównania  – przez Internet radia słucha niemal 2,4 mln Polaków a z możliwości technologii DAB+ korzysta tylko 65 tysięcy osób. DAB+ to technologia radiofonii cyfrowej i choć jest dostępna w Polsce od niemal 20 lat, jak widać wciąż niewiele osób decyduje się doposażyć swój sprzęt w odbiornik cyfrowy niezbędny do odbioru stacji DAB+.

Najczęściej słuchamy radia w samochodzie (37,5 proc), na drugim miejscu jest dom (29,3 proc.), praca jest wymieniana jako kolejne miejsce, w którym w ciągu dnia gra radio (12,6 proc) (Radio Track, Radio Total, zasięg w kwadransach, 15-75 lat, styczeń – czerwiec 2024).

Badanie Radio Track jest świadkiem przemian cywilizacyjnych – wystarczy przywołać fakt, że jeszcze dekadę temu dom był wymieniany w pierwszej kolejności jako miejsce słuchania radia (47,8 proc), na drugim miejscu wymieniano samochód (33,2 proc.).

Zwyczaje słuchania zmieniają się wraz z przynależnością do pokolenia. Gen Z rzeczywiście jest pokoleniem, w którym radia słucha się rzadziej niż muzyki z platform streamujacych, ale wciąż ponad połowa osób w wieku 15-24 lata deklaruje, ze słucha radia (53,3 proc, rok temu 52,0 proc.).  Deklaracje słuchania radia pozostają niezmienne w populacji osób powyżej 50 roku życia (63,5 proc i 63,2% w analogicznym okresie roku ubiegłego).

Wśród ogółu Polaków radio pozostaje wciąż popularnym medium, chętnie słuchanym – 62,3 proc dorosłych słucha radia codziennie (rok temu 63,7 proc.) (Radio Track, Radio Total, zasięg dzienny, 15-75 lat, styczeń – czerwiec 2024).

0 Comments